Lättöl

Idag käkade jag en landgång till lunch, när jag tänker efter så lämnade jag även ganska mycket av den. Laxen ratade jag eftersom odlad lax är svinäcklig (även framställningen), brieosten kändes smaklös, och tomaten var kall. Jag åt rostbiffen, ägget och brödet. Det var kanske en riktigt racklig landgång.
Det som lyfte hela lunchen var lättölen, lättöl är någonting jag på senare år har börjat uppskatta. Det kan vara jävligt gott. Idag var den ljummen, när jag halsade i mig den fick jag en förnimmelse av sommar, men även känslan av att hitta och dricka upp en avslagen starköl i kaoset från gårdagens förfest eller efterfest.
Att dricka lättöl är hett.
Det är någonting som få unga har hajjat. Äldre däremot har förstått grejen.
Tips.
Om du äter en sallad eller annan lite lätt somrig mat, kyl lättölen väl, den kommer att få en fräshare och krispigare karaktär.
Om du tycker att det är lite småruggigt och kallt, drick den rumstempererad eller ljummen. Du kan även kedjedricka två eller tre stycken för att förhöja effekten.
Istället för att dricka vatten, kaffe eller läsk för att släcka törsten, dra fram och halsa en lättöl. Det är jävligt rock 'n' roll, och du kommer vara The talk of the Town vid kaffemaskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0